ONI SPAJAJU NESPOJIVO
Pored toga što su u duši klasičari, svi u električnom gudačkom kvartetu Dinamica Music slušaju rok, kako strani tako i domaći.

Tako je i nastao njihov projekat Od baroka do roka, kao i poseban muzički repertoar kojim oduševljavaju publiku gde god se pojave – od koncerata do raznih gradskih događaja i privatnih zabava.

Poznatu violinsku rapsodiju Morisa Ravela povezali su sa čuvenom kompozicijom Kaschmir grupe Led Cepelin, a jednu Mocartovu simfoniju sa Smoke on the Water. Od domaćih muzičara izdvajaju dobro staro Bijelo dugme, Tošeta Proeskog, Dadu Topića, Crvenu jabuku… „Klasična muzika, na žalost, kod nas još uvek ima takav tretman, da ukoliko se slučajno emituje na više od dve radio-stanice u isto vreme, znamo sa sigurnošću da se nešto strašno desilo i da je proglašen Dan žalosti. Predrasude da je klasična muzika toliko ozbiljna i da se može slušati samo u ozbiljnim situacijama, samo su dodatno motivisale da našim savremenim muzičkim konceptom u sastavu di-džej i tri električne violine, dokažemo suprotno. Di-džej sa svojom podlogom i modernim bitom, kao i naše autentične violinske deonice, doprinose tome da klasičnu muziku sviramo na manje ozbiljan način“, kaže Katarina Ranić Čavić, prva violina ovog sastava.

Da bi Dinamika music mogla da opstane u vremenu kao što je danas u Srbiji, mora da postoji više nego dobra organizacija, odličan marketing i savršen timski rad?

Za sve to preduslov su sloga i kompatibilnost. Na sreću, do sada nam toga nije manjkalo. S obzirom na to da smo mi svi zreli muzičari, sa izgrađenim stavovima, sa posebnim ličnim obavezama, karijerama u školama i orkestrima, uvek moramo biti spremni na kompromise i to činimo rado. Moj suprug Bogdan Čavić, inače di-džej u bendu, i ja smo kao osnivači ovog projekta uložili veliki trud u samom početku. Vrlo brzo nam se pridružio naš kolega i drug od školskih dana Milovan Jovanović, Saša Lazarević i Andrija Abramović. Nedavno smo imali malu audiciju i primili u sastav i mlađu koleginicu Katarinu Stanimirović, koja će uskoro sa nama da nastupi na koncertima u Rumi i Zaječaru. To je naš cilj u sledećoj godini, da pružimo šansu mladim muzičarima. Zahvaljujući modernim muzičkim procesorima, zvuk električne violine izuzetno je interesantan. Pruža mogućnost eksperimentisanja sa fantastičnim bojama. Mogućnosti su ogromne, ali je naravno sve pitanje ličnog stila i ukusa izvođača. Sama električna violina je mnogo zahtevnija za interpretaciju od klasične violine, ne samo zbog svog fizičkog oblika, nego i zbog svoje težine .

Prisustvo di-džeja u vašem kvartetu potpuno je specificno i unikatno…

Možemo se sigurno pohvaliti da smo kod nas jedini električni kvartet u tom sastavu. Naš di-džej Grapeli, takođe akademski violinista, našem kvartetu daje savremenost, a svojom matricom i remiksima, daje slušaocu veliki užitak, jer taj muzički stil prepoznaje i voli uho današnjeg čoveka koji živi brzo. Dinamičan bit, koji je prisutan u svim našim žanrovima, pokazao se kao naš poseban tajni začin. Matrica uz koju sviramo, nas muzičare sjedinjuje i drzi na okupu. Trebalo je vremena da se nauči i ta vrsta kamernog muziciranja.

U osnovi vašeg modernog koncepta jeste popularizacija klasične muzike…

Želja nam je da se na manje formalan način, uz dosta šarma, kao dobri performeri, približimo publici. To smo činili do sada u najraznovrsnijim prilikama i čini mi se da smo uspeli u našoj misiji. Ukoliko nas običan čovek, koji nije muzički obrazovan, poziva da mu ulepšamo venčanje, njegov najvažniji dan u životu, a mi tom prilikom sviramo modernog Mocarta, onda je naša misija zaista uspela uprkos hroničnoj agresiji šunda u muzici.